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Some advice forgetting through the summer – Consejos para sobrevivir al verano

Some advice forgetting through the summer


Consejos para sobrevivir al verano

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Some advice forgetting through the summer

For many of us, the summer is the perfect time of the year to have a rest, have fun and get excited about things but it has some risks for our health. So we would like to give you some advice on how to be safe over the summer.

Sunbathing

Sunlight is an excellent source of vitamin D and can improve our mood noticeably. Nevertheless, UVA rays, besides tanning our skin, can also damage our immune system as they can make it difficult for our body to fight disease and can also produce some kinds of skin cancer such as melanoma, squamous-cell carcinoma or basal cell cancer. To counteract these effects, we recommend not spending too much time out in the sun, using a SPF+30 or higher protectionsunscreen and avoiding being out in the sun during the hours of the day when the sunlight is mostintense (from 12 am to 4 pm).

Hydrating

Keeping wellhydratedis very important, especially by drinking cold water, as dehydration is an important driver of heat strokes (when body temperature gets over 40.6ºC), seizures (due to a lack of electrolytes: when the electrolyte level is too low, the electrical signals from cell to cell do not work correctly and cause involuntary muscle contractions) or brain swellings.

Exercising

Going for a walk or doing some kind of physical exercise will help women to reduce the risk of suffering breast cancer (according to a research study published by Cancer Epidemiology), reduce the possibilities of suffering psoriasis (as set out by a research study published in the review Archives of Dermatology), promote improved cognitive development for children and the elderly (as physical exercise increases the size of critical brain structures) or improve sleep (as we sleep much better if we exercisesome 150 minutes per week).

Protect against insect bites

In accordance with the information provided by the Spanish National Association of Pest Control, insect bites are the reason millions of people visit the A&E departments of hospitals every year. Allergic reactions to insect bites might be life-threatening. So when we are outside, we should use an insect repellent that contains DEET (between 30 and 50%) or picaridin (up to15%).

And most importantly: enjoy the summer (healthily).

Consejos para sobrevivir al verano

El verano es época de descanso, diversión y emoción para muchos de nosotros, pero también entraña ciertos riesgos para la salud. Te damos unas directrices para vivir el verano con seguridad.

Tomar el sol

Si bien los rayos del sol son una excelente fuente de vitamina D y pueden aumentar considerablemente nuestro estado de ánimo, los rayos UVA aparte de broncear nuestra piel también pueden dañar el sistema inmunológico, ya que pueden hacer más difícil para el cuerpo combatir las enfermedades y puede conducir a cáncer de piel como el melanoma, las células escamosas o los cánceres de células basales. Para contrarrestar estos efectos, lo aconsejable es no pasar demasiado tiempo expuesto al sol, utilizar un protector solar con al menos SPF+30 y evitar las horas de mayor incidencia (de 12.00 am a 16.00 pm).

Hidratarse

Es importante estar hidratado -sobre todo bebiendo agua fría-, pues la deshidratación es una causa importante de los golpes de calor (cuando la temperatura corporal se eleva por encima de los 40,6 ºC), convulsiones (por la falta de electrolitos: cuando los niveles son demasiado bajos las señales eléctricas de célula a célula no funcionan correctamente y dan lugar a contracciones musculares involuntarias) o edemas cerebrales.

Hacer ejercicio

Salir a pasear o a practicar algún ejercicio nos ayudará a reducir el riesgo de cáncer de mama entre las mujeres (así lo determinó un estudio publicado en CancerEpidemiology), disminuir las posibilidades de desarrollar psoriasis (como expuso una investigación publicada en la revista Archives of Dermatology), un mejor desarrollo cognitivo tanto en niños como en ancianos (ya que el ejercicio aumenta el tamaño de las estructuras cerebrales críticas) omejorar el sueño (ya que dormimos mucho mejor cuando practicamos unos 150 minutos como mínimo de ejercicio a la semana).

Protegerse de las picaduras de insectos

Las picaduras de insectos son responsables de millones de visitas a las salas de emergencia cada año según la Asociación Nacional de Control de Plagas. Las reacciones alérgicas a las picaduras de insectos pueden ser incluso fatales. Así, cuando estemos al aire libre, debemos usar un repelente de insectos que contenga DEET (del 30 al 50%) o picaridina (hasta un 15%).

Y no olvidar lo más importante: disfrutar del verano (con salud).

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