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5 tips for healthy skin – 5 consejos para una piel sana

Don’t have time for intensive skin care? You can still pamper yourself by acing the basics. Good skin care and healthy lifestyle choices can help delay the natural aging process and prevent various skin problems. Get started with these five no-nonsense tips.

1. Protect yourself from the sun

  • Use sunscreen. Use a broad-spectrum sunscreen with an SPF of at least 15. Apply sunscreen generously, and reapply every two hours — or more often if you’re swimming or perspiring.
  • Seek shade. Avoid the sun between 10 a.m. and 2 p.m., when the sun’s rays are strongest.
  • Wear protective clothing. Cover your skin with tightly woven long-sleeved shirts, long pants and wide-brimmed hats. Also consider laundry additives, which give clothing an additional layer of ultraviolet protection for a certain number of washings, or special sun-protective clothing — which is specifically designed to block ultraviolet rays.

2. Don’t smoke

Smoking makes your skin look older and contributes to wrinkles. Smoking narrows the tiny blood vessels in the outermost layers of skin, which decreases blood flow. This depletes the skin of oxygen and nutrients that are important to skin health.

Smoking also damages collagen and elastin — the fibers that give your skin strength and elasticity. In addition, the repetitive facial expressions you make when smoking — such as pursing your lips when inhaling and squinting your eyes to keep out smoke — can contribute to wrinkles.

If you smoke, the best way to protect your skin is to quit. Ask your doctor for tips or treatments to help you stop smoking.

3. Treat your skin gently

Daily cleansing and shaving can take a toll on your skin. To keep it gentle:

  • Limit bath time. Hot water and long showers or baths remove oils from your skin. Limit your bath or shower time, and use warm — rather than hot — water.
  • Avoid strong soaps. Strong soaps and detergents can strip oil from your skin. Instead, choose mild cleansers.
  • Shave carefully. To protect and lubricate your skin, apply shaving cream, lotion or gel before shaving. For the closest shave, use a clean, sharp razor. Shave in the direction the hair grows, not against it.
  • Pat dry. After washing or bathing, gently pat or blot your skin dry with a towel so that some moisture remains on your skin.
  • Moisturize dry skin. If your skin is dry, use a moisturizer that fits your skin type. For daily use, consider a moisturizer that contains SPF.

4. Eat a healthy diet

A healthy diet can help you look and feel your best. Eat plenty of fruits, vegetables, whole grains and lean proteins. The association between diet and acne isn’t clear — but some research suggests that a diet rich in vitamin C and low in unhealthy fats and processed or refined carbohydrates might promote younger looking skin.

5. Manage stress

Uncontrolled stress can make your skin more sensitive and trigger acne breakouts and other skin problems. To encourage healthy skin — and a healthy state of mind — take steps to manage your stress. Set reasonable limits, scale back your to-do list and make time to do the things you enjoy. The results might be more dramatic than you expect.

¿No tiene tiempo para el cuidado de la piel? El buen cuidado de la piel y un estilo de vida saludable puede ayudar a retrasar el proceso natural de envejecimiento y prevenir diversos problemas de la piel. Comience con estos cinco consejos sin sentido.

1. Protéjase del sol

  • Use protector solar. Utilice un protector solar de amplio espectro con un SPF de al menos 15. Aplique el protector solar generosamente, y volver a aplicar cada dos horas – o con más frecuencia si está nadando o de sudar.
  • Busque la sombra. Evitar el sol 10 a.m.-2 p.m., cuando los rayos del sol son más fuertes.
  • Use ropa protectora. Cúbrase la piel con camisas de manga larga, pantalones largos y sombreros de ala ancha. Considera también aditivos de lavado de ropa, que dan una capa adicional de protección ultravioleta para un cierto número de lavados, o ropa especial para protegerse del sol – que está diseñado específicamente para bloquear los rayos ultravioleta.

2. No fumar

Fumar hace que la piel parezca más vieja y contribuye a las arrugas. Fumar estrecha los vasos sanguíneos en las capas más externas de la piel, lo que disminuye el flujo sanguíneo. Esto reduce el oxigeno en la piel y nutrientes que son importantes para la salud de la piel.

Fumar también daña el colágeno y la elastina – las fibras que le dan su fuerza y ​​elasticidad de la piel. Además, las expresiones faciales repetitivas que se hacen cuando se fuma – tales como fruncir los labios al inhalar y entrecerrar los ojos para impedir la entrada de humo – pueden contribuir a las arrugas.

Si usted fuma, la mejor manera de proteger su piel es dejar de fumar. Consulte a su médico para que le aconseje de tratamientos para ayudar a dejar de fumar.

3. Trate a su piel con suavidad

La limpieza diaria y el afeitado pueden ocasionar problemas en su piel. Para mantenerlo suave:

  • Limitar la hora del baño. El agua muy caliente y duchas o baños largos pueden dañar la piel. Limite el tiempo de baño o ducha, ise agua tibia en lugar de agua muy caliente.
  • Evite los jabones fuertes. Los jabones fuertes y detergentes pueden quitar grasa de la piel. Utilice jabones suaves.
  • Afeitese con cuidado. Para proteger y lubricar la piel, aplicar la crema de afeitar, loción o gel antes de afeitarse. Para el afeitado más apurado, utilice una navaja afilada limpia. Afeitarse en la dirección de crecimiento del pelo.
  • Secado de la piel. Después de lavarse o bañarse, secar la piel con palmaditas bien con papel secante o una toalla para mantener la humedad en su piel.
  • La hidratación de la piel seca. Si tu piel es seca, utilizar una crema hidratante que se adapte a su tipo de piel. Para el uso diario, considere una crema hidratante que contiene SPF.

4. Dieta saludable

Una dieta saludable puede ayudarle a verse y sentirse lo mejor posible. Comer muchas frutas, verduras  y proteínas. La asociación entre la dieta y el acné no está claro – pero algunas investigaciones sugieren que una dieta rica en vitamina C y baja en grasas no saludables y procesados ​​o carbohidratos refinados podría promover una piel más joven.

5. Controle el estrés

El estrés puede hacer que su piel sea más sensible y desencadenar brotes de acné y otros problemas de la piel. Para fomentar la salud de la piel y un estado mental saludable tome medidas para controlarlo. Establecer límites, escalonar las tareas pendientes y tener tiempo para disfrutar.

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